Mense wat ander van hulle positiewe ervarings met jou besigheid vertel, stuur ʼn veel kragtiger bemarkingsboodskap as enige advertensie uit. Mondelinge oordrag is geloofwaardig, persoonlik en bewonderend. Die beste advertensie kan dit nie ewenaar nie. Dit is ook gratis, wat dit ʼn wonderlike bemarkingsmedium maak en verdien meer aandag as wat dit gewoonlik kry.
Jy kan mense nie net vra om oor jou besigheid te praat nie. Groter organisasies gebruik ‘handelsmerkambassadeurs’ om hulle produkte aan te prys. Die gehoor weet dat die handelsmerkambassadeur betaal word om die produkte aan te beveel, dus is die boodskap nie geloofwaardig nie – nie ware mondelinge reputasie nie. Min van ons sal ander van ʼn redelik goeie ondervinding by ʼn verskaffer vertel, tensy ons om ʼn aanbeveling gevra word. Hoe kan jou besigheid dan hierdie waardevolle bemarkingswerktuig inspan?
Die beste voorbeeld waarvan ek weet, kom uit baie jare terug, toe ek gereeld my middagete by ʼn deli met die naam The Shop Around the Corner, in die sakekern van Johannesburg gekoop het. Hulle pizzaskywe is rofweg uit groot ronde pizzas gesny en elke keer dat ek een gekoop het, het die verkoopsassistent versigtig vir my die grootste een op die skinkbord uitgesoek. Dit was fantasties! Ek het gou besef dat elke kliënt die grootste beskikbare sny kry. Wanneer die skywe min word, is ʼn nuwe, vars pizza gesny en die skywe bygevoeg; die proses van eers die grootste skyf bedien, is dan voortgesit. Ek het met baie mense gepraat oor hoe wonderlik hulle diens was en ek is seker baie ander het ook. Ek praat amper dertig jaar later steeds daaroor. Totale koste van hierdie oefening – een skyf pizza elke middagete. The Shop Around the Corner is nog steeds daar, deur al die veranderinge in Johannesburg, met dieselfde eienaar. Met sulke goeie kliëntediens, goeie kos en slim bemarking, is ek nie verbaas nie. Leer by hulle.
Nog ʼn voorbeeld maak van tegnologie gebruik. Hotelstelsels wys vir die ontvangsklerk die besonderhede van jou vorige verblyf, of jy van kamerdiens gebruik gemaak het, jou kamernommer, gespesialiseerde dieetvoorskrifte en ander inligting. Toe ek onlangs inteken, sê die ontvangsklerk vir my: “Dis lekker om u weer te sien, mnr. Hatton. Met u laaste besoek het u kamer oor die tuin uitgekyk; wil u ʼn soortgelyke kamer hê?” en toe “Sal u weer per …… kaart betaal? U het laas by ons geëet; kan ek ʼn tafel vir vanaand vir u bespreek?” Eenvoudig, relatief goedkoop en dit laat my regtig belangrik voel – en meer geneig om hulle hotel aan te beveel. Jou besigheid beskik waarskynlik oor daardie soort besonderhede van jou kliënte – waarom dit nie gebruik nie?
Die boodskap is dat, as jy jou kliënt ʼn baie spesiale ervaring gee, hulle positief oor jou sal praat. Dit is veral waar as jy hulle laat voel dat hulle herken word en spesiaal is. Die uitdaging is om daaraan te dink hoe jy dit kan regkry. Dit hoef nie foefierig te wees nie. Dit kan die beste waarde vir geld wees; hoe jy die kliënt se kinders behandel; die lengte van die rye. Dink oor die goed wat jou pla wanneer jy ʼn kliënt is en kry maniere om dit van pynlik na genotvol te verander in jou besigheid, sodat jy bo die mededingers kan uitstaan.
Die effek van die revolusie in die sosiale media het die gevolge van wins deur positiewe terugvoer, vergroot. Dit is nie meer ongewoon vir ’n kliënt om groot afstande, selfs internasionaal te reis, om sake te doen met ʼn besigheid waarvan hulle op YouTube, Facebook of Twitter gehoor het nie. Ongelukkig is die omgekeerde ook waar – slegte nuus trek nou vinniger en strek verder. Dit is nie wys om kliënte te affronteer nie en van waarde om hulle besonder goed te behandel. Op die verbruikerswebtuiste Hello Peter is daar maar min komplimente in die oseaan van ontevredenheid en dit is treffend hoeveel van die komplimente na ʼn individu of groep binne ʼn organisasie verwys wat uit hulle pad gegaan het om ʼn kliënt tevrede te stel. Jou mense is baie belangrik en hoe hulle die kliënte behandel, kan die lotsbestemming van jou besigheid verander.
Hierdie artikel is geskryf deur die konsultant Ed Hatton. Sien www.themarketingdirector.co.za vir meer inligting. Ed se sake-adviesblog is by http://marketingstrategy.co.za